úterý 12. srpna 2014

Fangirl

Autor: Rainbow Rowell

Nakladatelství: Maxmillian children's books

Rok vydání: 2014, 2013 (originál)













Obsah


Cath a Wren jsou odmala nerozlučná jednovaječná dvojčata. Ale povahami jsou úplně odlišné. Wren má ráda společnost a kluky a párty, zatímco Cath je nejradši sama, v klidu a píše fanfikce, s kterými je na internetu velmi populární. Vše se ovšem změní, když míří na univerzitu. Už si nejsou tak  blízké, jak bývaly. Wren se zajímá jenom o večírky a alkohol a nechává Cath samotnou. Na všechno. Příběh přibližuje život obou (hlavně Cath- ta příběh vypráví) holek na univerzitě, jejich lásky, přátele příležitosti, a ukazuje, jak je skvělé a důležité mít poblíž dvojče. Dvojče totiž vždy pomůže.

Více v celém článku! 


Autor a kniha


Rainbow Rowell je známá americká spisovatelka žijící v Nebrasce. Kniha Fangirl je velmi populární, stejně tak i její další dílo s názvem Eleanor and Park. Její nejnovější knihou je Landline.

Ukázka


Why do I write? Cath tried to come up with a profound answer- knowing that she wouldn't speak up, even if she did. ,,To explore new worlds,'' someone said. (....) To be somewhere else, Cath thought.

Proč píšu? Cath se snažila přijít s nějakou odpovědí- vědíc, že nebude mluvit nahlas, i kdyby to udělala. ,,Abychom objevili nové světy,'' někdo řekl. (....) Abychom byli někde jinde, pomyslela si Cath.



Můj názor


V knihkupectví na mě svítila krásná zelená obálka. Vím, že se říká nesuď knihu podle obalu, ale tady jsem se prostě musela kouknout, o čem je. A příběh se mi zalíbil.

Zalíbil se mi hlavně proto, že tam jsou dvojčata. Od začátku vypráví příběh Cath, která mi byla více sympatická a kolikrát jsem se s ní i ztotožňovala, protože stejně jako ona hodně ráda píšu (ale narozdíl od fanfikcí recenze :)) a taky jsem spíše tichá a nesmělá. 

Kniha nám ukazuje, jak obě prožívají první rok na vysoké, jak ho zvládají. Dočteme se o jejich láskách, přátelích a jsou tam i napínavé momenty, například když to Wren už hodně přežene s alkoholem.... Jak to s oběma dopadne? To se dozvíte v této oddechové knize! 

Myslím, že poselstvím této knihy je i ukázat, jak skvělé je mít dvojče a že si ho musíme vážit. Je to náš nejlepší přítel, s kterým odmala vyrůstáme. A pomáháme si. 



Hodnocení:
8,5/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com


0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)