neděle 10. srpna 2014

Hunger games- Hladové hry

Originální název: The Hunger games

Autor: Suzanne Collins

Nakladatelství: Ikar (zakoupeno ve slovenském jazyce)

Rok vydání: 2012, 2008 (originál)







Obsah


V troskách Severní Ameriky se nachází země Panem s hlavním městem Kapitolem a dvánacti kraji zaměřenými na různé činnosti- rybolov, těžení uhlí, hornictví a jiné. Na základě mírové smlouvy, kterou uzavřeli potom, co se kraje vzbouřily proti Kapitolu, musí každý rok každý kraj vyslat dívku a chlapce ve věku dvanácti až osmnácti let do takzvaných ,,Hladových her'', kde musí bojovat na život a na smrt, dokud nezůstane jediný vítěz. Hrdiny tohoto příběhu jsou Katniss Everdeen a Peeta Mellark z dvanáctého kraje, kteří musí prokázat sílu a chytrost v tomto zvráceném, krvavém boji. 

Více v celém článku! 


Autor a kniha




Suzanne Collins je americká spisovatelka. Námět na knihu ji napadl, když přepínala televizi, kde viděla zprávy z Iráku a reality show. Všechny díly se staly bestsellery, například prvního dílu se prodalo přes jeden a půl milionu výtisků. Dva díly trilogie Hunger games byly i zfilmovány.


Ukázka

Na okamih ma oslní slnko a vnímam len silný vietor a nádejnú vôňu borovic. Potom začujem hlas legendárného hlásateľa Claudia Templesmitha. Jeho hlas buráca široko-daľeko.,,Dámy a páni, sedemdesiate štvrté Hry o život sa začínajú!'' 

Můj názor


Neměla jsem touhu si tohle přečíst. Neměla jsem touhu vidět film. Děsil mě. Ale v tomhle případě musím poděkovat své sestře. Dotáhla mě na film, kterému jsem nejdřív vůbec nerozuměla. Ale pak mě naprosto dostal. 

Od první stránky mě příběh upoutal. Na Katniss jsem si musela chvilinku zvykat, ale Peetu jsem si zamilovala hned. Toho roztomilého Peetu. Baker boy, jak se mu říká. Katniss si mě dostala, když se místo malé sestry Prim přihlásila dobrovolně do Her. A příběh se rozjížděl.

Postupně jsem se seznamovala s Effie (která je silnější, než se zdá), Haymitchem (opilcem s dobrým srdcem), Cinnou (nápaditým návrhářem) a dalšími. 

Sledovala jsem, jak se Katniss a Peeta učí, aby přežili v aréně, dávají rozhovory a žijí alespoň dva týdny v přepychu, který do té doby nikdy neměli. Ani přesto nemohli zapomenout, že za pár dnů začne krutý boj, kde nemusí přežít.

Aréna byla velmi propracovaná, tak, že jsem si málem představovala, že i já jsem v té aréně. Katniss a Peeta se postupně na každé stránce dál a dál přibližovali konci, ale zanechávali za sebou splátce, které museli zabít, aby oni sami přežili. Nadešel poslední den v aréně, což ovšem ani jeden netušil. A také poslední boj....

Od této knihy se doslova nedá odtrhnout. Na konci každé kapitoly se stalo něco tak šokujícího, tak nečekaného, že jsem jednoduše musela číst dál. Donutila mě i přemýšlet, jak se to mohlo stát, proč se to stalo....

Příběh se netáhne, je napínavý od začátku do konce. Ano, je místy celkem krvavý, ale i tak to stojí vážně za to. Doteď, když se mě někdo zeptá, co mu mám doporučit za knihu, ihned vyhrknu Hunger games. ,,Četlas Hunger games? Ne? To musíš ihned napravit, a to myslím vážně! Bez této knihy nemůžeš existovat!'' Stala jsem se velkým fanouškem Hunger games a tyto knihy, tato trilogie, se řadí mezi nejlepší knihy všech dob. Nečetla jsem nikdy nic lepšího. Pocity, jaké jsem měla při čtení,  se zatím nikdy nezopakovaly u žádné knihy. 



Hodnocení
1 000 000/10 (tak je to dobré!)

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com


6 komentářů:

  1. Ve všem s tebou naprosto souhlasím:) Tvoje recenze na THG patří vážně k těm nejlepším které jsem kdy četla:)) Vážně už mi dochází slova (což se moc často nestává) Takže se tady asi nebudu moc vykecávat:D prostě dokonalá recenze dokonalé knihy:))
    XoXo NatalyV13

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi tak hodná! Vážně mě hřeje u srdce, když čtu tvoje komentáře :3 děkuju! :)

      Vymazat
  2. Tvá recenze je přesná, je to tak jak píšeš :) Hunger games jsem měla půjčené z knihovny, když jsem je četla, ale po přečtení jsem si je chtěla i pořídit do své knihovničky(nakonec jsem je dostala), a těším se, až si je někdy přečtu znovu (snad si na ně najdu čas, mezi všemi těmi knihami, které si chci přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, děkuji moc! :) Taky bych si je někdy chtěla přečíst znovu, ale těch knížek je tolik...!

      Vymazat
  3. SweetyPie10.09.22 9:49

    Jasně, tak tohle je klasika. Mi lu ju tu knížku. :) A miluju celou tu ságu a film. Zařadila jsem ji do své knižní databáze na čestné místo, protože příběh Katniss je fakt něco. :) Snad jedna z mých nejoblíbenějších young adult záležitostí. :) Ne snad, ale určitě moje nejoblíbenější. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel se mi ta knížka nečetla tak komfortně, jako zbytku čtenářů a musím říct, že to úplně není můj šálek kávy nebo čaje. Vyberte si sami. :) A to mám young adult fantasy podobného typu fakt ráda. Ale je pravda, že se teď raději věnuji článků jak vybrat agogo a dalším než čtení beletrie. Ale to se nedá nic dělat. ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)