pondělí 11. srpna 2014

Roztomilé malé lhářky

Originální název: Pretty little liars

Autor: Sara Shepard

Nakladatelství: BB art 

Rok vydání: 2011, 2006 (originál)












Obsah


Alison byla jednoduše královnou školy. Krásná. Populární. Namyšlená. Všechny si dokázala omotat kolem prstu. Dokud si nevšimla čtyř nezajímavých holek jménem Aria, Spencer, Emily a Hanna, byly  neznámé. A neoblíbené. Pak je ovšem přijala do party a najednou bylo všechno jinak. Na chodbách jim všichni uhýbali. Dostávalo se jim velké pozornosti. Kamarádit s Alison byl jednoduše sen, říkali si všichni. Jedině holky věděly, že to takový sen není. Různě si je dobírala a zjišťovala jejich nejtemnější tajemství. Na prespávačce na konci sedmé třídy se něco zlomilo. Spencer už nesnesla její rozkazování, pohádala se s ní a Alison vyběhla ven. A už se nevrátila. Zmizela. Ano, je hrozné, že se ztratila. Ale na druhou stranu je to úleva, nikdo si je nebude dobírat. A jejich tajemství zůstanou skryta. To by tady ale nemohl být někdo jménem A, kdo je vydírá právě jejich tajemstvími. A to velmi tvrdě.

Více v celém článku!

Autor a kniha


Sara Shepard pochází z Ameriky. Psaní se věnuje od doby, kdy se naučila písmena. Je bestsellerovou spisovatelkou série Roztomilé malé lhářky, letos vyjde už šestnáctý díl v této sérii (do dvanáctého dílu jsou recenze na starém blogu). Kromě Lhářek napsala další šestidílnou sérii Hra lží a začíná novou s názvem Heiresses.

Ukázka




Jistěže, Alison byla Alison. Její rameno bylo vždycky nablízku, když ses potřebovala vyplakat. Byla to ona, komu jsi volala, aby od nového kluka zjistila, jestli se mu líbíš. Byla to ona, kdo ti popravdě řekl, jestli ti džíny dělají velký zadek. Jenže to byla právě ona, koho se všechny bály. Je to příšerná představa, že by Ali mohla být mrtvá, ale.... pokud by skutečně byla, jejich tajemství by byla skrytá. A tak už je to tři roky.





Můj názor


Hledala jsem nějakou novou dlouhou napínavou sérii. A našla jsem ji. 

Už od začátku mě příběh bavil. Nejdřív musím říct, že jsem si trochu pletla, kdo je kdo. Ale vůbec mi nevadilo, že příběh byl z pohledů všech čtyř holek, nerušilo mě to. Alespoň jsem se o každé mohla dozvědět víc. 

Každá má své vlastní roztomilé malé tajemství- Aria má poměr s učitelem angličtiny (páni, to bych radši neriskovala, ale lásce neporučíš), Spencer se líbala s klukem své sestry, Emily je lesba, ale musí to před všemi skrývat a Hanna chce být stále krásná a dělá pro to vše.

Nejvíce sympatická mi byla Aria. A nejméně Hanna, nevím proč, ale prostě to tak bylo. 

Já osobně bych nevěděla, co dělat, kdyby se mi začal pohřešovat kamarádka a navíc by mě vydíral někdo takovým hrozným způsobem. Asi bych to neunesla. 

Příběh je napínavý a mnohdy jsou tam i části, které jsem vůbec nečekala. A zírám na ně s otevřenou pusou.  

Já jednoduše zbožňuju napínavé dívčí romány, a tohle je jeden z nejlepších, jaký jsem kdy četla. Kdyby jenom holky věděly, co jim přinese kamarádství s Alison. Ne jenom popularitu, ale i trápení na dlouhou dobu. 

Takže velkým plusem je napínavost knihy a nějaké nečekané momenty a minusy.... kromě počátečního zmatení asi žádné!

Na motivy knih je natočený i seriál. I já jsem se na něj koukla, ale bylo to v době, kdy jsem četla první díl. Takže mě seriál zklamal, protože vůbec nebyl podle knihy. Ale tomu, kdo se nejdřív koukal na seriál, zase můžou knihy přijít nudné. U mě jednoznačně vyhrávají knihy! Ostatně jako vždycky



Hodnocení
9/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com





0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)