neděle 10. srpna 2014

Terapie láskou

Originální název: The Silver linings playbook

Autor: Matthew Quick

Nakladatelství: Knižní klub

Rok vydání: 2013, 2008 (originál)












Obsah


Pat Peoples se po čtyřech letech vrací z léčebny do normálního života. Nyní chce vidět vše jen optimisticky a věří, že v každém příběhu musí být stříbrné lemování- něco aspoň trochu světlého na jinak temné věci. Snaží se být k lidem milý, hodně zhubnul a je pozitivní- a to všechno jenom kvůli tomu, aby skončila ,,odluka'' a jeho manželka Nikki se k němu zase vrátila. U kamaráda se setká s Tifanny, která na tom také není psychicky úplně nejlépe, ale vzniká mezi nimi krásný zvláštní vztah, kterému rozumí jenom oni dva. Stále však ve vzduchu visí jedna otázka- vrátí se k němu někdy Nikki? 

Více v celém článku! 



Autor a kniha

Matthew Quick je americký spisovatel žánru young adult. Kromě Terapie láskou napsal i další knihy s názvy- Sorta like a rockstar, Boy21 nebo Forgive me, Leonard Peacock. Terapie láskou byla dokonce zfilmována a film byl nominován na několik Oscarů. Jednoho dokonce dostal.

Ukázka

Nechci zůstat v ústavu, kde nikdo nevěří na stříbrné lemování, na lásku ani na šťastné konce a kde mi všichni tvrdí, že Nikki se moje vypracovaná postava nebude líbit a že mě ani nebude chtít vidět, až odluka skončí. Ale na druhou stranu mám strach, že lidi z mého dřívějšího života nebudou tak optimističtí, jako se teď snažím být já.



Můj názor


Nad touhle knihou jsem hodně dlouho uvažovala. A jsem ráda, že mi nakonec moje knihomolské srdce poradilo, abych si tuhle knihu koupila.

Matthew Quick más seznamuje s Patem, který byl v léčebně čtyři roky, a proto je teď tak trochu zmatený z okolí. Přece jenom, za čtyři roky se toho změní hodně. I on se změnil. Zhubnul, stále cvičí, je na lidi milý, a to všechni jenom proto, aby se k němu Nikki vrátila. Do léčebny se vlastně dostal kvůli incidentu, za který vlastně mohla ona a.... No, nebudu to tady rozmazávat, přečtěte si knihu. :)

Každopádně mi přišlo hrozně....nevím, krásné, že si psal deník, ve kterém stále naivně věřil, stále doufal, že se mu manželka vrátí. Ta naivita mi přišla strašně dojemná.

Pak se objevila Tiffany a já si nejdřív říkala, co tam dělá, protože tam moc nevystupovala. Neměla jsem na ni ani moc názor, ale to se o chvíli změnilo. I když pak Pata zranila, a to hodně, stála jsem při ní. Udělala to přece pro jeho dobro! Nechtěla mu ublížit!

Od Matthewa Quicka jsem nic jiného nečetla, ale tímhle dílem si mě získal. Patří mezi mé nejoblíbenější knihy vůbec. A co myslíte- vrátí se Nikki, nebo se to vyvrbí úplně jinak? 



Hodnocení
10/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)