pondělí 11. srpna 2014

The perks of being a wallflower

Autor: Stephen Chbosky

Nakladatelství: Simon and Schuster (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 1999 (originál)

















Obsah


Charlie byl samotář. Doslova ten, kdo stojí v koutě. Svůj první rok na střední vypráví pomocí dopisů ,,kamarádovi''. Když přišel na střední, byl úplně sám. Nikdo se s ním nebavil. Jednou navštívil školní zápas a život se mu změnil, protože potkal přátele. Opravdové přátele. Každý měl svým způsobem nějaké tajemství. Vtipný Patrick skrýval, že je gay. Jeho krásná nevlastní sestra Sam dostala polibek už v sedmi letech od šéfa jejího táty. Charlie trpí depresemi, protože mu v dětství na jeho narozeniny umřela milovaná teta. Společně s Patrickem a Sam začal poznávat svět a trochu žít. Během prvního ročníku a stránek, které mi proklouzávaly mezi prsty, se Charlie poprvé zamiloval, rozešel se s přítelkyní, šel na párty, kde zkusil drogy, na chvíli se odloučil s Patrickem a Sam a nakonec se s nimi musel i rozloučit, protože nastupovali na vysokou školu. A pro Charlieho nastala nejhorší doba. Zase byl sám. Měl hrozné sebevražedné úmysly, skončil v léčebně. Asi i proto, že si vzpomněl, co mu prováděla jeho teta- tuto část svých vzpomínek měl skrytou hluboko v mozku. A kvůli smutku si vzpomněl. Rodiče z toho byli zdrceni. Charlie se naštěstí po několika týdnech vrátil zpět do života. 

Více v celém článku!


Autor a kniha


Stephen Chbosky je americkým scénaristou a filmovým režisérem. Mezi jeho nejlepší díla patří právě The perks of being a wallflower, které se dočkalo i filmové verze. Tu sám zrežíroval.

Ukázka


Bob nodded his head. Patrick then said something I don't think I'll ever forget. ,,He's a wallflower.'' And Bob really nodded his head. And the whole room nodded their head. And I started to feel nervous in the Bob way, but Patrick didn't let me get too nervous. He sat down next to me. ,,You see things. You keep quiet about them. And you understand.''

Bob kýval hlavou. Patrick potom řekl něco, na co nikdy nezapomenu: ,,On je ten, kdo stojí v koutě.'' A Bob opravdu přikyvoval hlavou. A celý pokoj přikyvoval hlavou. A já se začal cítit nervózní, ale Patrick mě nenechal být tak nervózním. Seděl vedle mě. ,,Vidíš věci. Nemluvíš o nich. A rozumíš jim''.





Můj názor


,,And in that moment, I swear we were infinite.''

Charlieho mi bylo od začátku jistým způsobem líto. Byl tak sám.... Ale potom na scénu naštěstí přišel milý a vtipný Patrick a hodná Sam, kteří si ho vzali pod svá ochranná křídla.

Stránku po stránce jsem sledovala, jak se Charlie více a více sbližuje s jeho novými přáteli a začíná si užívat života. Moc mě mrzelo, že se Charlie a jeho přátelé na chvíli odcizili, ale pak se naštěstí vše spravilo. 

Konec, musím říct, jsem vůbec, ale vůbec nečekala! Bylo mi Charlieho moc líto a na stránku možná ukápla i slza. A také jsem měla pusu dokořán, to je jasné. 

Charlieho malá tajemství je opravdu nádherná, silná a chytrá kniha. Zase nemůžu napsat nic jiného, než že ji doporučuji. Nejradši bych tuhle knihu doporučila všem lidem na světě, aby si jí každý přečetl. Je to ,,poklad'', který se mi velmi líbil. 

,,So, this is my life. And I want you to know that I am both happy and sad and I'm still trying to figure out how that could be.''



Hodnocení
10/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com 












0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)