pondělí 17. listopadu 2014

Klíč

Originální název: Nyckeln

Autor: Sara B. Elfgren, Mats Strandberg

Nakladatelství: Fortuna Libri

Rok vydání: 2014, 2013 (originál)












Obsah


Na Engelsfors se řítí apokalypsa. Postupně se všechny elementy - země, voda, vzduch, kov, oheň a dřevo - ,,zblázní'' tak, až zničí celý Engelsfors. Kdo tuto apokalypsu ovšem může zastavit? To, co zbylo z kruhu Vyvolených? Můžou ji snad zastavit čtyři zbývající dívky - Vanessa, Minoo, Linnéa a Anna - Karin? Ne, to si nemyslí mocná čarodějnice Walter, který dává dohromady nový Kruh plný nejmocnějších čarodějnic, jehož nejsilnějším článkem je Minoo. Pro koho se ovšem Minoo rozhodne? A podaří se jim vůbec Engelsfors zachránit? 

Více v celém článku!


Autoři


Mats Strandberg je švédským spisovatelem a novinářem. Kruh je jeho první knihou pro mládež. Sara B. Elfgren je švédskou spisovatelkou a scénáristkou. Klíč je posledním dílem trilogie. První díl s názvem Kruh bude zfilmován a objeví se v kinech.




Ukázka


Dívá se na Minoo, Vanessu a Linnéu. A pomyslí si, jakou má dědeček pravdu. Má rodinu. Zažily toho spolu tolik. Pouto mezi Vyvolenými je silnější než jakékoliv pouto pokrevní. Ale není to jen to, co je drží pohromadě. Jsou to ony samy.

Můj názor


Konečně! Konečně! Na tuto knihu jsem se ségrou čekala tak dlouho (a to je co říct, jinak nečteme stejně knihy:)). A co na tuto dlouho očekávanou knihu říkám?

Začneme výhodami. Jistě víte, že zbožňuju obrovské bichle. Tahle měla 798 stran. Takže jistě chápete mé nadšení! Těšila jsem se, že se konečně dozvím, jak to s Vyvolenými dopadne, ale musím se přiznat, že jsem si z předešlých dílů skoro nic nepamatovala, protože jsem je četla snad před rokem a půl. Naštěstí je na začátku knihy výpis všech osob, což je další výhoda.

K příběhu. Upřímně, nevím, co si o tom mám myslet. Ani nevím, jak to mám vysvětlit, a tak prosím omluvte mé bezpředmětné blábolení bez pointy. Pochopte, asi jsem se na tu knihu přetěšila. Příběh byl dobrý a místy i dost napínavý, ale asi jsem čekala trochu víc. Čekala jsem trochu jiný konec a rychlejší příběh. Opravdu, kniha měla zajímavý příběh, ale čekala jsem víc.

Naše Vyvolené se v tomto díle snaží zastavit apokalypsu, která se řítí na šedý a nezajímavý Engelsfors. Ale je to jejich domov a musí zachránit svět před démony. Minoo je ovšem přesvědčována mocným Walterem, aby přešla do nového Kruhu. Musí se proto postavit před těžkou volbu - zůstat s přítelkyněmi a zachránit svět, nebo se přidat do nového Kruhu s nejmocnějšími čarodějnicemi a nechat Vyvolené za sebou? Volba bude opravdu těžká...

Tímto dílem trilogie končí. Mimochodem, recenze na předešlé díly najdete na mém starém blogu! :)



Hodnocení:
7/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com





0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)