středa 31. prosince 2014

One day

Autor: David Nicholls

Nakladatelství: Hodder and Stoughton (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2009 (originál)















Obsah


Emma a Dexter se potkali v den jejich promoce, 15. července 1988. Od této doby jsou nejlepší přátelé. Kniha popisuje každý 15. červenec po dobu dvaceti let, popisuje Emmin a Dexterův život plný vzájemných roztržek, vtipných momentů a všedních problémů. Jak nakonec oba dva skončí? Kam je život dovede? 

Autor


David Nicholls je anglickým spisovatelem a scénáristou. Živil se ovšem jako profesionální herec pod pseudonymem. Kromě knihy One day napsal ještě Starter for ten, The Understudy a jeho nejnovější - Us.

Ukázka


,,You're gorgeous, you old hag, and if I could give you just one gift ever for the rest of your life it would be this. Confidence. It would be the gift of confidence. Either that or a scented candle.''




Můj názor


Tuhle knihu mi koupila moje nejlepší kamarádka k Vánocům. A jsem za to opravdu ráda. Proč? 

Emily a Dexter se seznamují jako mladí lidé plní elánu a snů do budoucnosti. 15. července 1988. Stráví spolu jednu noc a padnou si do oka tak, že se z nich stanou přátelé. Další den se ovšem musí rozloučit a vydat se každý svou cestou. Nebo ne?

Další roky se 15. července vždy uděje něco zajímavého, smutného nebo vtipného v jejich životech. Emily by se ráda stala spisovatelkou, ale zatím pracuje v mexické restauraci s kamarádem Ianem, s nímž se posléze sblíží. Dexter narozdíl od Emily vede život populárního televuzního hlasatele hloupých pořádů a chodí s různými televizními kráskami. Už to ale není ten Dexter, kterého Emily potkala. 

I přes jejich vzájemné hádky je k sobě stále něco táhne. Něco silného. Pouta přátelství se nezpřetrhala ani po tolika letech, ani po krátkém odloučení.

Kniha popisuje normální životy normálních lidí, plnění snů a zkoušení nových věcí. Ale hlavně popisuje nádherný obyčejný vztah mezi dvěma lidmi.

Jak to nakonec s Emily a Dexterem dopadne?

Kniha mě bavila, i když bych pár výtek měla - některé části byly zdlouhavé a kapitoly se mi zdály až příliš dlouhé. Ale jinak? Nádhera. Tahle kniha má v sobě krásný nádech přátelství a lásky.

Existuje i stejnojmenný film, na nějž jsem se samozřejmě musela hned po přečetní knihy podívat. V knize mi byl Dexter velmi nesympatický, ale v tom filmu...Prostě to nešlo! On je tam tak roztomilý herec se zajímavým hlasem - dost! Přestaň tady básnit o herci! Tohle je recenze na knihu!

Dobře, dobře. Na závěr přichází doporučení. Přečtěte si tuhle knihu. Opravdu. Možná se tam s nějakými okamžiky i ztotožníte. A možná si knihu zamilujete nebo alespoň oblíbíte. Stejně jako já.



Hodnocení:
8,5/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com





0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)