čtvrtek 2. července 2015

Šok z pádu

Originální název: The Shock of the fall

Autor: Nathan Filer

Nakladatelství: Tatran (zakoupeno ve slovenském jazyce)

Rok vydání: 2014 (originál)













Obsah


Simon a Matthew byli bratry, kteří se sice často pošťuchovali, ale měli se rádi a vzájemně se chránili. Kdo by ovšem čekal, že jedna jediná noc, kdy s rodiči byli na dovolené, všechno změní? Tato tragická noc skončí tak, že Simon bohužel umře. Od té doby to Matthew nemá v hlavě v pořádku, všude Simona vidí a trpí schizofrenií.

Můj názor


Vidíte na obálce tu hezkou červenou samolepku, kde je napsáno, že kniha dostala ocenění Costa Book Award? Možná proto jsem byla zvědavá, jestli je ta kniha tak dobrá.

Příběh začíná vzpomínkou z minulosti, ze dne, za nímž následovala osudná noc. Holčička zahrabávala panenku pod zem, přičemz Matthew se na ní díval. Zaujalo ho to. A to byl vlastně začátek hrozného konce.

Příběh různě skáče, nedovedla jsem se orientovat, o čem Matthew vlastně povídá, kolik je mu v určité situaci let, dokud to nezmínil. Jak bylo z příběhu poznat, bratři se měli velmi rádi a Matthew se nedokázal vypořádat s tím, že už tam není. Všude ho viděl, bral množství prášků, ale stejně nic nepomohlo, a tak ho zavřeli do psychiatrické léčebny, kde se pokoušeli Simona v něm zabít. Matthew je jen Matthew. Žádný Simon. Ten už přeci nežije.

Zažil som šok z pádu a mal som zakrvavené koleno. Bolesť som nikdy neznášal dobre. Je to jedna z vecí, ktorú na sebe nemám rád. Keď ma Simon dobehol v prudkej zákrute chodníčka, kde vytŕčajúce korene lapajú do svojich osídel nic netušiace členky - už som rumázgal ako malé decko. A Simon urobil toto: zdvihol ma do náručia a niesol ma krok za krokom po útesovom chodníčku.

S tím se ale Matt nemůže a nehodlá smířit. Co se s ním tedy stane?

Musím říct, že už dlouho jsem necítila takové zklamání. Čekala jsem, že kniha bude lepší, často jsem se v příběhu ztrácela a mnohé věci vlastně ani nedávaly smysl. Možná je to jenom mnou, ale mně se kniha nelíbila. Už jenom kvůli tomu neustálému zmatku.



Hodnocení:
4/10

zdroje nevyfocených knih: www.weheartit.com





0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)