neděle 20. prosince 2015

Sestra

Originální název: Sister
Autor: Rosamund Lupton
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2012, 2010 (originál)











Obsah

Beatrice si žila spokojeným organizovaným životem se stejně organizovaným snoubencem a prestižní prací v New Yorku. Se svou mladší sestrou Tess si často volávala a byly se velmi blízké i přes pětiletý věkový rozdíl a naprostou odlišností - Tess bývala uměleckou duší bydlící v zapadlém bytě v Londýně, kde si obývák přetvořila na umělecký ateliér. Když se ovšem Beatrice dozví, že její sestra se pohřešuje, nasedá na první letadlo do Londýna. Celý její dokonalé organizovaný život se náhle změní a ona začíná přehodnocovat svůj dosavadní život, který bude muset dále žít (možná) bez sestry.

Dílo Sestra z pera mně neznámé spisovatelky Rosamund Lupton bylo kritiky pochvalováno a vyzdvihováno jako jeden z nejlepších a nejsilnějších thrillerů. Já, jakožto milovník thrillerů, jsem se do knihy s chutí pustila.

Tato třísetstránková kniha pojednává o dvou naprosto odlišných osobnostech - Beatrice (prvním jménem Arabella) bývala organizovaná, mírná a upjatá pracovnice v New Yorku. Oproti tomu Tess žila uměleckým uvolněným životem v Londýně. 

Beatrice nasedá na první letadlo do Londýna se slzami na tvářích a s malou nadějí, že se Tess opravdu podaří najít. Tato naděje je ale po pár dnech bohužel nenaplněna, když její milovanou mladší sestřičku najdou ležet na veřejných záchodcích s pořezaným zápěstím. Případ Tess byl uzavřen jako sebevražda pod nátlakem poporodní psychózy. Beatrice ale svou sestru znala celý svůj život, znala o ní všechny možné maličkosti a neduhy, takže jí bylo jasné, že Tess by se nikdy dobrovolně nezabila. Nikdy. Po smrti jejich bratra jim totiž život byl svatý. 

Jak se jí ovšem podaří dostat vraha, když jí všichni přesvědčují o tom, že její sestra se opravdu zabila sama? Co sní udělá toto zjištění, jak naplní prázdnou díru ve svém srdci? 

Beatrice si uvědomí, že celý její život pouze něco předstírá. Že je doopravdy úplně jiná.

Z těch jedenadvaceti let, kdy jsem tě milovala, nic jiného nezbylo. Copak ten pocit, že je se světem, s mým světem, všechno v pořádku, protože ty představuješ jeho kořeny, jež vypučely v dětství a rostly se mnou do dospělosti, copak tenhle pocit už nikdy nebude ničím nahrazen? Děs nicoty. Poněvadž já už teď nebyla ničí sestrou.

Sestra mě začala štvát už od začátku, a to českým překladem. Řekněte, který normální člověk by rozuměl slovu makabrózní? Makabrózní? Definici slova jsem si zadala do vyhledávače a vyjelo mi, že to znamená umrlčí. A takovýchto slov bylo v knize bezpočet. Nevím proč, ale příběh mě od půlky moc nebavil. Zdálo se mi, že tuto vcelku krátkou knihu čtu strašně dlouho a stránky ubíhají strašně pomalu. Rosamund Lupton přeskakovala v příběhu z přítomnosti do minulosti, jak se jí zachtělo bez toho, aniž by tak nějak naznačila, v jaké době vlastně jsme. Beatrice se mi zdála taková neopravdová, vcelku vycucaná z prstu, a stále měla nějaké filozofické monology ve své hlavě. Chápu, neměla to lehké, když jí nikdo nevěřil, ale i tak se mohla chovat trochu opravdověji.

Jediné plusové body mohu dát posledním stránkám, kde se stalo něco, co jsem opravdu nečekala. A skončilo to otevřeným koncem. Další plusový bod. 

Ale jinak? Myslím, že za pár týdnů si na tuhle knihu ani moc nevzpomenu.

Hodnocení:
4/10




0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)