čtvrtek 24. prosince 2015

The Grownup

Autor: Gillian Flynn

Nakladatelství: Weidenfeld and Nicolson

Rok vydání: 2015, 2014 (originál)














Obsah

Hlavní hrdinka příběhu si vydělávala jako ,,psycholožka''. Ne ovšem taková, jakou všichni známe. Dávala lidem odpovědi, které chtěli slyšet. Dávala jim falešné naděje, nalézala sílu v bylinkách, vymýšlela si a vyvolávala v jejích klientech falešné naděje a touhy. Až do té doby, dokud nepotkala Susan Burke - bohatou, ale na smrt vyděšenou dámu, která hledala pomoc. Proč? Terorizoval jí její nevlastní syn.
Gillian Flynn! Gillian Flynn! Vydala novou knihu! Po tomto zjištění jsem byla tak nadšená, nemohla jsem se dočkat, až mi kniha dojde. Je pravda, že jsem byla lehce zmatená z toho, že kniha má pouhých 78 stránek. Ale i tak mé nadšení neopadlo. Přece jenom - napsala něco nového!

Na začátku příběhu se seznamujeme s hlavní hrdinkou, která nám tuto krátkou povídku bude vyprávět. Její nevyrovnané dětství s neskutečně línou matkou jí poznamenalo tak, že si nikdy nebude schopná najít normální práci. Nyní, jako třicetiletá žena, pracuje jako ,,psycholožka'' dávající lidem falešné naděje. Za tři roky si vydělala dostatek peněz a byla se svým životem vcelku spokojená. Ovšem do té doby, dokud nepotkala Susan a jejího tajemného nevlastního syna v obrovském domě, který naháněl husí kůži. Ne ale tolik, jak jí naháněl samotný patnáctiletý Miles.

Miles strašil svého mladšíh bratra a nevlastní matku od té doby, kdy se přistěhovali do nového domu. Nenáviděl je tak moc, že jim s kamennou tváří řekl, že je zabije. Susan Miles opravdu naháněl strach a myslela si, že to její ,,psycholožka'' všechno vyřeší.

Taky že vyřešila. Ale naprosto jiným způsobem, než jakým byste čekali.

Tato povídka poskytuje obrovský zvrat, který jsem já sama nečekala. Tento zvrat se potom ovšem ,,vynuluje'' dalším zvratem, takže nakonec nevíte, kdo je viníkem. Kdo má pravdu. A kdo lže.

Výborná práce mé nejoblíbenější spisovatelky Gillian Flynn, která vás dokáže nejdříve zmást tak, že si konec musíte přečíst znova, ale nakonec tolik napnout, že nad ní musíte ještě nějakou dobu přemýšlet.

A to vše v pouhých 78 stránkách.

Hodnocení:
8,5/10

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)