neděle 28. února 2016

Forrest Gump

Autor: Winston Groom

Nakladatelství: X.Y.Z.

Rok vydání: 2012, 1994 (originál)














Obsah


Kultovní postava ,,hlupáka'' Forresta Gumpa je známá snad všem. Za svůj život vystřídal mnoho profesí - byl fotbalistou, vojákem, ping-pongovým mistrem, boxerem, šachistou, astronautem, muzikantem i hercem - potkal spoustu lidí a vydělal si mraky peněz. Forrest ale po ničem z toho nikdy zvlášť netoužil. Jediné, co ho opravdu zajímalo, byla Jenny Curranová.

Jelikož já osobně film Forrest Gump v hlavní roli se skvělým Tomem Hanksem zbožňuji, tak nešlo jinak, než si tuto knihu přečíst.

Forrest Gump byl ,,idijotem''. Měl na to dokonce papíry. I přesto se ovšem dokázal vyšvihnout na fotbalistu na univerzitě. Potom ho ovšem odvolali na vojnu, kde bojoval proti Vietnamu. Podařilo se mu přežít, a v nemocnici se naučil hrát ping-pong. Byl tak dobrý, že ho přijali do státního týmu. Ping-pongová kariéra ale netrvala dlouho, protože do cesty se mu postavilo něco dalšího. Měl příležitost si přijít na ,,pořádný prachy'' tím, že se stane boxerem. I tohle mu chvíli vydrželo, ale po nesouhlasu ostatních s boxem skončil. Forrest byl poté astronautem, a po neúspěšném vzletu skončil na čtyri roky v džungli, kde se naučil hrát šachy, a po příjezdu se stal šachistou. Po pár utkáních si ho všimnul  herecký agent, a tak si Forrest zahrál i na chvíli ve filmu. 

Forrest ovšem ke všemu přišel neskutečnou náhodou a ve skutečnosti po penězích ani slávě netoužil. Toužil si pouze rozjet obchod s krevetami, jak to plánovali s kamarádem Bubbou, a vzít si Jenny, kterou miloval už od dětství.

,,Pokrčil jsem ramenama a kejvnul ale byla ve mně malá dušička protože jsem si řikal jak já k tomu přijdu když jsem idijot a přitom mi hoděj na krk vosud celýho lidstva.''

Kniha Forrest Gump byla povedená. Musím ale říct, že jak moc miluji filmovou předlohu, tak kniha mě až tak moc neohromila. Proč? Především proto, že Forrest se mi zde zdál neupřímný, nepřirostl mi tolik k srdci. Navíc zde vystřídal tolik zaměstnání na pouhých 250 stránkách, že už jsem si začala plést, čemu se zrovna Forrest věnuje. A vězte, že i konec je jiný než ve filmu.

Pokud jste Forresta nikdy neviděli, tak doporučuji si první přečíst knihu. Věřím, že i mně by se líbila o mnoho víc, kdybych předtím neznala nazpaměť filmovou předlohu. Kniha to toiž špatná nebyla, ale jednoduše mě to nepřipoutalo tolik jako film.

A ještě jedno malé upozornění: v knize je (ale schválně, samozřejmě) spoustu gramatických chyb, takže ne, abyste se jimi řídili! :)


A navíc zde nejznámější filmová věta ,,Run, Forrest, run!'' vůbec nedává smysl...



Hodnocení:
6/10

zdroje: www.weheartit.com



0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)