pátek 25. března 2016

The Life and Death of Sophie Stark

Autor: Anna North

Nakladatelství: Weidenfeld and Nicolson

Rok vydání: 2015 (originál)
















Obsah


Sophie Stark tvoří úžasné, emocemi nabité a umělecké filmy. Ona sama je ovšem tichá, neumí se chovat k lidem, drží si od nich odstup. Nevadí jí, když někoho zraní. Důležité je, že její film bude v pořádku. Kniha je koncipovaná jako svědectví osob jí nejbližších, kteří povahu Sophie postupně dotváří. Svědectví osob, které měli tu možnost ji poznat nejen jako režisérku, ale i jako opravdovou bytost.

Spisovatelku Annu North neznám, ale obálka knihy a anotace mě něčím zaujaly natolik, že jsem se rozhodla zariskovat a knihu si koupit.

Příběh nám podává různé pohledy na Sophie, od dob jejího dětství, kdy ještě byla neznámou zvláštní Emily, po dobu jejího vrcholu už jako známá, mladá a nadějná režisérka Sophie Stark. Až po její následný pád. 

Emoce, které Sophie nedokázala vyjádřit osobně, se promítaly do jejích filmů, které byly často slastí pro oko. Její nejbližší ji ovšem popisují jako robota bez emocí, neohleduplnou a zvláštní ženu, která měla poměr s jednou ze svých hereček, a i přesto se jí nebála ublížit. K bratrovi se chovala neohleduplně, manžela si vzala po krátké známosti. 

Vše se nám, jakožto čtenářům, ukazuje v této zajímavě koncipované knize, která nám nepředstavuje Sophie samotnou, ale nechá jí dotvářet svědectvími jejích blízkých

Kniha The Life and Death of Sophie Stark od Anny North je světovým bestsellerem. Pravdou je, že jsem si při čtení říkala, že způsob, jakým je kniha napsaná, je opravdu originální. Ještě nikdy jsem nečetla knihu, která by byla poskládaná jako výpovědi různých lidí, kteří dotyčnou osobu znali. Každý člověk v knize promluvil minimálně dvakrát, a svědectví dávala dohromady krátký, ale hodně hrbolatý život nadějné mladé režisérky. Co se týče této režisérky, tak její povaha je kapitola sama o sobě. Postava byla neokoukaná, v žádné knize jsem se ještě nesetkala s tak složitou, ale přitom tak zajímavou osobností. S chutí jsem sledovala, co předcházelo jejímu pádu. Bohužel, na knize jsem našla i něco negativního. V poslední době se mi zdá, že si přečtu knihu, líbí se mi, ale že by to bylo něco zářného, co bych si zapamatovala, se říci nedá. To byl případ i této knihy. Ano, budu si ji pamatovat kvůli nezapomenutelnému charakteru Sophie (ale nejsem si tedy jistá, zda bych se s ní někdy chtěla setkat, nebo jí nedejbože nabídnout scénář) a kvůli propracovanosti, ale samotný příběh mě až tak moc nezaujal, některé části mi splývaly dohromady a pamatuji si jen útržky. Nicméně, věřím, že pro někoho tato kniha nachystá zajímavé čtení, i když to třeba bude jen díky zvláštní Sophie, která odešla předčasně a zbytečně.

Celou knihu si navíc říkáte, zda osobnost jménem Sophie Stark někdy žila (tedy aspoň v mém případě). Což mi připomíná - mělá bych se jít podívat na internet, jestli je tato kniha biografií, nebo jen dobře promyšlenou a uvěřitelnou fikcí.


Hodnocení:
6/10

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)