pátek 24. června 2016

A Thousand Pieces of You

Autor: Claudia Gray

Nakladatelství: Harper Teen

Rok vydání: 2014 (originál)















Obsah


Hlavní hrdinkou této knihy je Marguerite, jejíž rodiče jsou výbornými vědci. Vymysleli takzvaný ,,Firebird''. Při každém našem rozhodnutí se vytvoří nová dimenze, která se posléze vyvíjí úplně jinak. A právě Firebird uživatelům umožňuje mezi těmito dimenzemi cestovat. Marguerite je k cestování nakonec společně s pomocníkem Theem donucena, protože dlouholetý přítel Paul zabil jejího tátu a ukradl prototyp Firebirdu. Je jen na Marguerite a Theovi, aby tento prototyp získali zpátky a pomstili Margueritina tátu.

Musím říct, že na tuto knihu už jsem měla zálusk asi dva roky, od doby jejího vydání, ale nikde jsem ji nemohla sehnat. Naštěstí jsem ji po dvou letech konečně našla a mohla si tuto knihu s přenádhernou obálkou přečíst.

A Thousand Pieces of You je (a to vám napoví možná už i název) typická young adult. Řeší se tam láska, budoucnost, je tam trochu i té akce. Marguerite nikdy nebyla na vědu jako její rodiče a starší sestra. Co jí zajímalo nejvíce bylo malování. Své rodiče ovšem uznávala a nadevše je milovala. Ovšem ne nadarmo se říká, že poznáš, co jsi měl, až když to ztratíš. Marguerite o tom může povídat své. Nemůže uvěřit, že dlouholetý přítel, student vědy, který žije v jejich domě a rodiče se k němu chovají jako k vlastnímu synovi, ukradl prototyp mocného přístroje Firebird a zabil Margueritina tátu. Marguerite se proto společně s dalším studentem Theem rozhodne dostat Paula a pomstít jejího tátu. Jak to ale dokáže, když dimenzí je neskutečně mnoho? A hlavně, kdo jí říká pravdu a kdo lže? Není vše tak, jak se zdá...

A Thousand Pieces of You je kniha přesně pro ty, kteří milují trochu akčnosti a napínavosti se špetkou (i když tady by se dalo říkat s deseti špetkami) romantiky. Marguerite nejen řeší, jak potrestat Paula a získat jeho Firebird zpátky, není si ani jistá, ke komu co vlastně cítí. A že o ní stojí více lidí, to mi věřte. Každopádně, i přes toto láskové ,,klišé'' bylo zajímavé podívat se do různých dimenzí, kde se svět vyvíjel pomalu (do dob královských) nebo hodně rychle (do dob, kdy lidé mohli bydlet pod vodou). Za to knize dávám obrovské plus, protože vymyslet různé dimenze s různými Marguerite (někde byla princeznou, někde zase rebelkou) muselo být těžké. To se mi opravdu líbilo, příběh byl zajímavý a měl spád. Nicméně, za ty neustálé romantické vsuvky, kterých tam bylo na můj vkus hodně, musím knize srazit hodnocení. Nebyla špatná, dokonce i přemýšlím o tom, že si koupím druhý díl, ale doufám, že tam už se tolik láska řešit nebude. Aby se z toho místo dystopické knihy nestala spíše romantická kniha, to by mě mrzelo.

Hodnocení:
6,5/10


1 komentář:

  1. Taky nemám ráda když je v knize moc romantiky ale anotace to neukazuje. Například, když je na knize jasné, že bude o lásce, tak to je v pořádku, ale když je to kniha, která by měla být napínavá a čtivá, moc romantiky ji zabije. Na knihu mám taky zálusk už od té doby, co vyšla. Všude u amerických blogerů jsem ji viděla a prostě jsem ji chtěla. No snad se k ní nějak někdy dostanu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)