neděle 26. června 2016

Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru (recenzní výtisk)

Originální název: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe

Autor: Benjamin Alire Sáenz

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2015, 2012 (originál)












Obsah

Angel Aristoteles (ale říkejte mu prostě Ari) byl vždy samotářem. Asi to měl po tátovi, ke kterému nikdy neměl tak blízko. O letních prázdninách by nejradši seděl zavřený sám doma. Netuší ovšem, že když už se rozhodne vyrazit alespoň k bazénu, stane se něco, co mu převrátí jeho dosavadní stereotypní život. Potká Danta, který mu ukáže, že svět není tak temný, smutný a nudný, jak si vždy myslel.
Tato kniha se po vydání ihned stala bestsellerem a já jsem asi dva roky zvažovala, jestli si ji přečtu. Anotace mě až tak nezaujala, ale když jsem navázala spolupráci s vydavatelstvím CooBoo (za což ještě jednou moc děkuju!), tak jsem se rozhodla, že ji konečně zkusím.

Nedá se říct, že by Arimu úplně vadilo, že je stále sám. Měl sice sourozence, ale jeho sestrám už táhlo na třicet a o bratrovi se nikdy nemluvilo, protože byl ve vězení. Ari přece jenom jednou za čas ven vyjít musel, a s dovolením jeho mámy šel k bazénu. Když seděl u bazénu, přišel k němu někdo, kdo mu úplně změnil život. Tím někým byl Dante. Krásný, milý a optimistický Dante, který Arimu ukázal, že nemusí vše vidět tak temně a beznadějně. Tito kluci společně objevují záhady vesmíru, jsou si velmi blízcí a hlavně poznávají sami sebe. Kniha pozoruje kluky až do jejich sedmnácti let a ukazuje nám, jak moc se někdo v průběhu pár měsíců může změnit.

Musím říct, že mi Ari doslova rostl před očima a já si připadala jako pyšná máma (hehe). Ale opravdu, neuvědomila jsem ji, jak rychle v této knize plynul čas! To byla jen taková malá perlička na začátek. Každopádně, jak jsem říkala, kniha Aristoteles a Dante objevují záhady vesmíru se vyhoupla na žebříček populárních knih poměrně rychle, ale já pořád tak nějak nebyla přesvědčená, jestli si ji přečtu. A teď, když jsem konečně udělala to rozhodnutí a jsem po dočtení knihy, je můj názor následovný: Moc nevím, co si o knize mám myslet.

Špatná nebyla, to určitě ne. Ale něco mě od knihy nějak odrazovalo. Nějaký práh, kdy jsem se nemohla do knihy úplně začíst a postavy mi úplně k srdci nepřirostly. Jistě, příběh byl zajímavý, mám ráda knihy, kde se probírá život, taky nějaká ta zakázaná láska (a tím nemyslím upíří láska, ale láska mezi dvěma stejnými pohlavími) a konec je plný naděje. Slova na stránce jako by létala a krásně příběh dotvořila. Ovšem je tady jedno velké ale - o knize jsem slyšela až moc pozitivních názorů. Tím nemyslím tady v Česku, ale spíše na zahraničních stránkách, kde knihu doporučovali, co se dalo, dokonce získala i nějaké ocenění, které posléze dostala kniha I'll give you the sun od Jandy Nelson. Takže bohužel, věřím, že by se mi kniha líbila mnohem více, kdybych ji četla bez jakéhokoliv očekávání. Nicméně, pro fanoušky lehce filozofických knih, kteří si stále nejsou jisti, proč tady na světě jsou, je tato kniha jako dělaná.




Hodnocení:
6/10

Za zaslání recenzního výtisku moc děkuji vydavatelství Cooboo! Knihu si můžete koupit zde: http://www.cooboo.cz/kniha/aristoteles-a-dante-odhaluji-zahady-vesmiru

zdroje: www.weheartit.com

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)