neděle 19. června 2016

Watchlist

Autor: Bryan Hurt

Nakladatelství: Catapult

Rok vydání: 2015 (originál)















Obsah


Autor Bryan Hurt zkompletoval sbírku povídek společně s 32 autory novodobé fiktivní literatury, kteří měli jediný úkol - napsat povídku o tom, jaké to je být sledován. Povídky jsou opravdu různorodé - krátké, dlouhé, napínavé, komické, tragické, z budoucnosti i z minulosti, které dohromady tvoří knihu Watchlist.

Co se týče žánru povídka, já osobně je píšu nejradši. Příběh můžete vystupňovat v krátké době, nemusíte vymýšlet množství postav a často končí otevřeně. Proto jsem neváhala a ze stolu newyorského knihkupectví jsem ji popadla a šla s ní rovnou k pokladně.

V předmluvě se nám představuje samotný autor, který celou sbírku dal dohromady, Bryan Hurt, který nám, čtenářům, vysvětluje, proč se rozhodl vybrat si právě toto téma povídek - téma sledování. Není se čemu divit, v dnešním světě je sledovaným každý kvůli neuvěřitelnému rozmachu internetu a sociálních sítí. Ani nevíme, kdy a jak moc nás někdo může sledovat.

V knize se poté střídají povídky od 32 spisovatelů fiktovní literatury (musím se tedy přiznat, že ani jednoho jsem neznala, ups). Můžeme si přečíst o muži, který se tak snaží, aby jeho dům byl dokonalý, že nahlásí každou ,,hloupost'', kterou jeho sousedé provedou, a dokonce do ulice nainstaluje sledující drony. V další se jedná zase o nové aplikaci ,,Strava'', která sleduje, jak moc sportujete. Dokonce je tam i povídka o putujícím ptákovi (a trvalo mi skoro celou povídku, než mi došlo, že je hlavní postavou právě toto zvíře). Takže ano, povídky jsou tam opravdu různorodé, každý si má z čeho vybrat.

Musím říct, že mě hodně bavil průběh povídky, kde se děj opravdu hodně stupňoval a já četla s napětím, co se nakonec stane. Bohužel, téměř v každém případě se mi konce povídek zdály odfláknuté, nedokončené, nepochopitelné. Jak moc se mi líbil děj a průběh, tak málo se mi líbily nedokončené konce. Nemůžu ani říct, že by mě bavily všechny povídky. U některých jsem si říkala, že jsou vážně dobré, ale byly tam i adepti na nudné zbytečné povídky.

Celkově tuto dlouhou knihu, kterou jsem četla déle než týden (!) hodnotím jako průměr. Na pobavení dobrá, ale že bych ji chtěla číst znova nebo by mě ohromila se říct nedá.

Hodnocení:
6/10


0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)