pátek 28. října 2016

,

Souboj knih - Zmizelá vs. You

Zdravím, mí milí čtenáři!
Vítám vás u dalšího dílu Souboje knih, tentokrát se zaměříme na knihy Zmizelá od Gillian Flynn a You od Caroline Kepnes! Na obálce knihy You se referuje na to, že je příběh snad ještě lepší než Zmizelá. Bylo tomu ovšem opravdu tak?

Jak jsem se ke knihám dostala

Co se týče Zmizelé, tu jsem měla chuť si přečíst hned potom, co jsem měla tu možnost vidět filmový trailer, který mě upoutal tak, jako snad ještě žádný jiný. Tuto velkou těžkou ,,bichli'' jsem dostala k Vánocům (díky, Ježíšku!) a zhltla ji za pár dní.

Co se týče You, tradičně si na dovolenou u moře koupím alespoň jednu novou knihu. Tedy, bylo tomu tak, než jsem chodila na střední a jaksi jsem musela začíst číst i jiné věci, chápete mě. Takže knihu You jsem si koupila na dovolenou, celá natěšená, jaká kniha vlastně bude. V té době jsem ještě nevěděla, co to znamená, když je na obalu napsáno ''Přesně pro fanoušky knihy Zmizelá''.

Příběh

Myslím, že příběh Zmizelá už valná většina zná. Nick a Amy žijí už pět let v nespokojeném manželství a jaká je náhoda, když zrovna v den výročí svatby Amy zmizí. Samozřejmě, že hlavním podezřelým se stává její manžel Nick, ale nic není tak, jak se zdá a z tohoto psychothrilleru vynikající autorky vám bude naskakovat husí kůže po celém těle.



Co se týče knihy You, ta zase pojednává o chorobném stalkerovi, který se nebojí udělat cokoliv, aby se dostal ke své ,,vyvolené''Beck. Prozatím mu postačí nechutné představy. A když se nebojí udělat cokoliv, myslím tím opravdu cokoliv.



Postavy

Jak jsem již výše zmiňovala, hlavními postavami Zmizelé jsou nespokojení manželé Amy a Nick, kteří jsou velmi daleko od spokojeného páru. Víc to ovšem rozvádět nemůžu, v případě, že jste tuto knihu ještě stále nečetli. Obrázek utvořený na charakter postav se totiž mění v průběhu knihy.




V You je hlavní postavou Joe, který pracuje v knihkupectví. Sympatické, řekli byste si, ale opak je pravdou. Právě on dokáže díky vašemu podpisu na účtence zjistit vše z vašeho života prostřednictvím sociálních sítí.

Konec

Zde bych mohla vzít obě knihy najednou. Konec byl sice naprosto odlišný, ale i tak mají přece jen něco společného. Hrůzu. I když musím říct, že konec Zmizelé se mi nejdříve nelíbil, postupem času se mi rozležel v hlavě a došlo mi, že je to vlastně to nejhorší řešení, co se mohlo stát. Takže chápejte, pak se mi začal hodně líbit. Co se týče You, tam by se snad dal konec i očekávat. Dal navíc návěští na další díl, který už je nyní v prodeji.

Obálky

Obálky jsou v tomto případě na stejné úrovni. Obě jsou vcelku jednoduché, temné, naznačují, že tento příběh nebude o romantickém výletě na Bahamy. Mají vám vyvolat husí kůži.





Konečný verdikt

Po srovnání těchto dvou knih musím s naprostou jistotou říct, že u mě bude vždy vyhrávat Zmizelá. Jakmile je totiž na obálce napsáno, že příběh je dokonce lepší než Zmizelá, mnohdy to u mě končí velkým zklamáním. You navíc není úplně pro slabé žaludky. Pro nechutné scény si nejde daleko, takže pokud se rozhodujete mezi těmito dvěma knihami, nejradší bych vám ihned do náruče strčila referovanou Zmizelou, kterou opravdu považuji za jednu z nejlepších knih, co jsem kdy četla. Má totiž všechno. A You, to se živí z převážně většiny z nechutných scén.


zdroje: www.weheartit.com



4 komentáře:

  1. Pravda pravdoucí! Zmizelá překoná všechno :) Jak film, tak kniha :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se upřímně moc nelíbila ani jedna kniha, ale kdybych si musela vybrat, která je lepší, asi by také zvítězila Zmizelá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak aspoň, že to Zmizelá vyhrává. :)

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)