středa 28. prosince 2016

Enter Title Here


Autor: Rahul Kanakia

Nakladatelství: Hyperion

Rok vydání: 2016 (originál)

Žánr: YA 

Reeshma netouží po ničem jiném, než být přijata na Stanford. Sama o sobě sice ví, že se tam určitě dostane, protože na jedné z nejprestižnějších středních škol v jednom z nejdražších měst v Americe je nejlepší. To jí ovšem k přijetí nestačí. Potřebuje něco, díky čemu bude vyčnívat. A jako na zavolanou se jí ozve literární agentka. Reeshma si je jistá, že jí tohle na Stanford dostane. Je tu ovšem jeden ,,menší problém'' - musí napsat knihu.


Spisovatel Rahul Kanakia dokázal vytvořit charakter tak nesympatický, a přesto vás přinutil knihu číst, dokud jste neotočili poslední stránku příběhu a nepřečetli poslední slovíčko. Proč? Hlavním důvodem je hlavní postava Reeshma. Reeshma byla od začátku velmi cílevědomá.
Možná až příliš. 
I přesto, že byla na vrcholu, chtěla stále víc. Když nedostala A+, ale pouhé A, šla si stěžovat za učitelem a vysvětlila mu nespočet důvodů, proč by tato práce měla být oceněna lépe. Učitelé to s ní už po dlouhodobých hádkách vzdali. Vždyť by je přeci klidně zažalovala, když už jednou zažalovala školu! Reeshma si ovšem jde za svým a nevadí jí, že nemá žádné přátele a nikdo jí nemá rád. S tím se musí smířit, když je nejlepší. Ona to o sobě moc dobře ví. 

Reeshmě se ozve literární agentka, která jí nabídne spolupráci. Reeshma ví, že tohle je její klíč k přijetí na Standford, a tak její nabídku s radostí přijme. Musí ovšem napsat knihu. Jenže o čem jí má Reeshma psát? A navíc, jak to má stihnout za pouhý měsíc, aby si ten fakt, že má literární agentku, stihla zapsat na přihlášku? Reeshma se ovšem nebojí použít i pár protizákonných praktik, které samozřejmě dříve či později vyplují na povrch, a tak je její ,,dokonalá'' budoucnost ohrožena. 

Tuto knihu jsem stále nechávala ležet na polici. Bála jsem se, že se zase ,,popálím'' a bude to jen další z příběhů, který přečtu a za pár dní si nebudu pamatovat, o čem byl. Když už ovšem nebylo zbytí, sáhla jsem po ní, oprášila prach a rozečetla ji.
A dokázala mě překvapit.
Nejspíše díky nejvíce nesympatickému charakteru, jaký byl kdy vytvořen. Reeshma v podstatě neměla žádné sociální cítění, klidně zraňovala lidi kolem sebe, aby dosáhla toho, co chce. Navíc to, jak se stále vychvalovala mi už také lezlo na mozek. Vlezla mi na mozek ovšem asi až moc, protože mě to stále nutilo číst a číst a přistihla jsem se, že se opravdu těším, až budu zase číst dál. Příběh se totiž neustále stupňoval a Reeshma se čím dál více zamotávala do vlastních špatných rozhodnutí, že jsem se nemohla dočkat, až se dozvím, jak to s ní skončí. Navíc se mi líbilo, že její kniha, kterou psala, byla ve formě deníkových zápisků, takže jsme mohli nahlédnout přímo do jejího nitra. 

Jednoduše, Enter Title Here není typická ,,youngadultovka''. Přečíst si jí mohou rozhodně i starší a věřím, že je také alespoň trochu připoutá ke křeslu. Budete jistě mnohokrát kroutit hlavou a myslet si, co ještě ta holka je schopná udělat. Ale v konečném důsledku budete z knihy překvapeni. Tak, jak jsem byla já.

Hodnocení:
8/10

1 komentář:

  1. Ahoj Klárko,
    zpětně jsem si pustila na YouTube tvůj stream s Áďou a velmi mě zaujalo, když jste mluvily o jazykovém pobytu. Už delší dobu jsem uvažovala o tom, že bych na podobný pobyt o letní prázdniny ráda jela. Chtěla jsem se Tě proto zeptat na nějaké informace o pobytu. Doufám, že Tě s nimi nebudu příliš obtěžovat. Ráda bych se zeptala, přes jakou agenturu nebo společnost jste do Anglie cestovaly. Na internetu jsem našla mnoho společností zajišťujících jazykové pobyty, ale určitě bych byla velmi ráda za doporučení té, přes kterou jste cestovaly vy. Dále bych se ještě ráda zeptala, kolik zhruba pobyt stál, abych alespoň orientačně věděla. A na závěr by mě zajímalo, jaký byl zhruba program a jestli budu mít příležitost se tam seznámit s dalšími lidmi. Nikdo z mých kamarádů totiž o podobný pobyt zájem nemá a já se bojím, že tam tím pádem zůstanu sama a nebudu mít např. s kým sdílet pokoj, s kým se bavit atd. Předem Ti velmi děkujiza odpověď. Jakékoliv informace mi pomohou, oobrátila jsem se na Tebe, protože vím, že máš s pobytem zkušenosti a omlouvám se za svůj zdlouhavý dotaz.
    Přeji Tobě i celé Tvé rodině hodně štěstí a zdraví do nového roku :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)