sobota 24. prosince 2016

,

Jó, Knihovánoce, Vánoce přicházejí...


Vánoce jsou tady!
Ale to vám jistě říkat nemusím. O to se postarala vánoční výzdoba v obchodech, která začala už poslední týden listopadu, reklamy nabízející všechno od zubního kartáčku až po hračku pro psa, které jednoduše musíte mít. I přesto, že mnoho lidí tento vánoční shon a humbuk (všimněte si, prosím, mé narážky na Skrblíka a Vánoční koledu - humbuk!) přímo a vysloveně nenávidí a kelímky se sněhuláčky z kaváren s radostí vyhazují do koše. Já mezi ně ovšem nepatřím. Nedá se říci, že bych Vánoci žila hned od první koledy, která zazní v obchodě, ale když už nastane prosinec, začínám se těšit a polovina vánočních dárků už leží schovaná ve skříni. S radostí piji horkou čokoládu v roztomilých kelímcích a píšu si dlouhý list knižních přání...

Jaké knihy si přeji?

Otázka, která možná zajímá vás všechny, kteří jste rozklikli tento článek (a pokud jste ho rozklikli z jiných důvodů, snad zabavím i vás. Jenomže, nebude to tak jednoduché! Knihy jsem si sama objednávala, takže vím téměř s jistotou, které dostanu. Ale abych pravdu řekla, ani si je už nepamatuji. Nicméně, jelikož plánuji natočít knižní přírůstky za prosinec (jedno z mých nejoblíbenějších videí), tak vám zatím neprozradím, které to jsou. Určitě se tam objeví nějaký Patrick Ness či hodně doporučovaná Coleen Hoover. Ale víc ani muk!


Vánoční filmy

Jak jistě víte, protože jsem to již mnohokrát zmiňovala, filmy jsou po knihách mou největší vášní. Když se ovšem nachýlí vánoční čas, znamená to pro mě, že přepnu a budu koukat pouze na filmy s vánoční tématikou?
Absolutně ne.
Samozřejmě, každý zná Grinche, Shrekoledu či Polární expres. Když tyto filmy dávají v televizi, tak neodolám a podívám se na ně. Jediný film, který jsem viděla nedávno poprvé (i přesto, že jsem byla v tom, že jsem ho už viděla) a který bych si ihned pustila znovu, jsou Ukradené Vánoce Tima Burtona. Ani ne hodinu a půl trvající muzikál v hlavní roli s Jackem Skeletonem, který se z Halloween Townu dostane na chvíli do Christmas Townu, přičemž poté touží uspořádat Vánoce i u něj v městě, je přenádherný. Písničky se nevnucují, budou vám chvíli znít v hlavě jako sladká melodie, a i přesto, že to není film pro ty úplně nejmenší,(je to Tim Burton, no tak) myslím si, že rozhodně je nejlepší. Pro mě tedy určitě.


There’s children throwing snowballs, instead of throwing heads
They’re busy building toys and absolutely no one’s dead.
There’s frost on every window
Oh, I can’t believe my eyes!
And in my bones I feel the warmth that’s coming from inside
Oh, look! What’s this? They’re hanging mistletoe
They kiss? Why that looks so unique.
Inspired! They’re gathering around to hear a story
Roasting chestnuts on a fire.
What’s this?
What’s this, in here? They’ve got a little tree.
How queer. And who would ever think?




Cukroví, na které nedám dopustit

PERNÍČKY! Nejsem na vanilkové rohlíčky, hnízda či linecké, to mi nikdy moc nechutnalo. Na co ovšem nedám dopustit jsou výborné perníčky, na které se těším každé Vánoce a ještě před Štědrým dnem ujídám kousek po kousku. A pak se vždycky divím, kam se poděly. Nicméně, cukroví v naší rodině je celkově dost netradiční. Místo toho, abychom napekli tradiční české cukroví, napečeme si různé koláčky, které nám určitě chutnají, a nemusí být jen vánoční. V současné době ujíždím i na sušenkách s arašídovým máslem, které jsme napekli. MŇAM!

Dovolte mi malou pauzu - jdu si dát sušenku.



Knihy s vánoční tématikou

Vlastním nějaké takové knihy s povídkami týkajících se Vánoc či zimi jako Let it snow?
Ne.
Abych pravdu řekla, vůbec se mi nechce do těchto šťastných zamilovaných příběhů. Radši si o Vánocích přečtu nové knihy, co jsem dostala.

Kam ráda chodím ve vánočním čase

S vánočním časem mám spojenou každoroční návštěvu čokoládovny v Praze blízko Betlémské kaple. Jejich čokoláda je nezapomenutelná a dezerty - netřeba povídat! Jednoduše famózní! Na tuto čokoládovnu s Áďou nedáme dopustit a za rok jí navštívíme klidně několikrát. Samozřejmě ráda navštěvuji vánoční trhy, (letos jsem měla podruhé v životě trdelník!) a to nejen v Praze, ale i v Drážďanech, kam jsem měla to štěstí se tento rok také podívat.



Co ráda dělám o vánočních prázdninách

I přesto, že tento rok jsou Vánoce nepředstavitelně krátké, i tak doufám, že se mi podaří alespoň dvakrát navštívit kino, projít se po povánoční Praze, psát na blog, točit videa a scházet se s kamarádkami a trávit čas s rodinou.



A to by byl konec vánočního článku! Přeji vám krásné prožití vánočních svátků a pokud možno, co nejvíce knih!





0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)