pondělí 2. ledna 2017

,

Nejlepší knihy pro... milovníky dystopií

Zdravím, mí milí čtenáři!
V dnešním dílu Nejlepší knihy pro... se podíváme na knihy pro milovníky dystopií. Já osobně mám tento žánr velmi ráda, tak vám nyní ukážu mé tipy!


Když to vezmeme od mé nejoblíbenější, začneme samozřejmě Hunger Games. Vím, že zde stále opakuji, jak tuto knihu miluji a vím jistě, že vy také víte, o co se jedná, i přesto, že jste knihu třeba nečetli. Proto vám jen povím, že tato kniha nejlépe vystihuje pojmy dystopie, napětí až do konce série a čtivo, které vás upoutá a nepustí. Hunger Games jsou zaslouženě nejlepšími knihami, které jsem kdy četla.



Dále tady máme Divergenci, o které také mluvím a vyzdvihuji ji docela dost. Je sice pravda, že další díly této trilogie už tak dobré nejsou, ale nikdy nezapomenu na ten pocit, který jsem měla při čtení prvního dílu. Bylo to zase něco jiného, originálního a - jednoduše - dystopického. Pokud si chcete počíst o dystopickém Chicagu, kde si mladí vybírají frakce, do kterých budou patřit a podle jejíž pravidel se budou bezpodmínečně řídit, tak Divergenci určitě zkuste. 



Na komínku je také Illuminae, která je kromě dystopie také hodně sci-fi. Možná vám bude zezačátku připadat trochu zmatená a nebudete vědět, o co se vlastně jedná, nicméně alespoň překprásný a nápaditý vzhled knihy vás donutí příběh dočíst. Navíc také ten fakt, že už vyšel i druhý díl, vás může přesvědčit. Příběh zde ale asi vyprávět nebudu - je na to dostatečně chaotický.



Poté je tady A Thousand Pieces of You od Claudie Gray, která mě neskutečně překvapila. Čekala jsem, že to bude jen nějaká YA ,,romanťárna'', ale opak byl pravdou. Do knihy jsem se k mému údivu začetla tak, že jsem ji měla za pár dní přečtenou. Kniha má navíc neskutečně pěknou obálku. Příběh pojednává o dívce, jejíž rodiče vyvinuli přístroj Firebird, který umožňuje cestovat mezi dimenzemi. Tento přístroj jim ovšem byl ukradnut a je jen na naší hlavní protagonistce, aby ho zachránila.



A nakonec musím doporučit i The Giver od Lois Lowry. I tady si mladí vybírají, tentokrát ovšem ne sami. Je jimi vybrána práce na míru podle charakteru a vlastností. Jonas dostane velmi neobvyklou práci příjemce paměti, kvůli které se dozví, že svět vlastně není tak dokonalý, jak se doposud zdál. Kniha byla také velmi originální a rozhodně ji doporučuji.



A to jsou mé tipy pro milovníky dystopií! Jaké se líbí vám?

15 komentářů:

  1. Já se určitě chystám na Illuminae, jsem na tuto knížku opravdu zvědavá :) Ani jsem nepostřehla, že ta knížka vyšla, ale poslední dobou na ni hodně narážím, tak to je určitě znamení, že si ji mám přečíst :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj nevíš jestli je kniha A Thousand Pieces of You v češtině?

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem četla Illuminae a Hunger Games, zbytek mě nějak neláká... Za sebe doporučuji Kostičas, 451° Farenheita, 1984 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1984 se mi moc líbilo, ostatní chci vyzkoušet! :)

      Vymazat
  4. U mňa ako dystópia vyhráva na celej čiare Zber kostí (Kostičas) Neskutočne prepracované a originálne. Za mňa nielen obľúbená dystópia ale jedna z najlepších :3 Taktiež aj Záhrada večnosti od Lauren DeStefano, až na to, že síce to patrí medzi priemerné knihy, ale ten svet je fakt zvrátený, bohužiaľ, záverečnú časť nevydali a ja sa im už ani nečudujem...Autorka tam pokazila všetko, čo sa len dalo.... Čo je neskutočná škoda.... Och a nesmiem zabudnúť na VĚK X od Richelle Mead, síce je to už menšia zmes žánrov, ale je to jedna z jej najlepších sérií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem to nečetla, ale už mi o tom říkalo tolik lidí, že se na Kostičas musím vrhnout. :D

      Vymazat
  5. Za mě vede Hunger Games sice jsem si přála trochu více propracovaný konec, ale má úžasný námět.

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělé tipy :) Dystopie mě baví a určitě se chystám na Illuminae a dystopie v angličtině :) Za mě můžu doporučit dystopii Pawn od Aimee Carter :) Zajímavá knížka :)

    OdpovědětVymazat
  7. Naprosto souhlasím s Hunger Games a Divergencí! Hunger Games je srdcovka ♥ Naprosto zbožňuju tuto série, ale ze série Divergence jsem zatím četla jen první díl, a upřímně, do těch dalších dílů se mi moc nechce. :D Rozhodně bych si ráda jednou přečetla Dárce, filmové zpracování se mi líbilo, ale kniha je prostě kniha, a pak A Thousand Pieces of You, protože ta obálka a nápad! Zaujalo mě to, fakt. :D A co se týče Illuminae, tak stále váhám, nevím, jestli by mě to bavilo. Pokud se to ale objeví v knihovně, ráda si to přečtu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anooo! :3 Dárce je skvělý, stejně tak jako ATPOY - přesně, ta OBÁLKA! Zkus to, třeba se ti to zalíbí! :)

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)