úterý 10. ledna 2017

Ugly Love


Autor: Colleen Hoover

Nakladatelství: Atria

Rok vydání: 2014 (originál)

Žánr: romantický

Co příšerného by se vám muselo stát, abyste odmítali lásku?


Na úvod stačila pouze jedna věta, která vystihuje celou knihu Ugly Love od známé spisovatelky Colleen Hoover, která má spoustu dalších známých děl, jmenovitě kupříkladu It Ends With Us. Právě Ugly Love ovšem Colleen Hoover nejvíce proslavilo.

Hlavními postavami jsou Tate a Miles. Tate se stěhuje za bratrem do San Francisca, nastupuje tam do školy a hledá si práci. Když ovšem dorazí ke vstupním dveřím bratrova bytu, čeká na ni nemilé překvapení - opilec před dveřmi. Po telefonátu s bratrem se dozví, že to není žádný neznámý opilec z ulice. Je to bratrův kamarád Miles. Tate ho tedy vezme dovnitř do bytu a zavře se v pokoji. A tak se vlastně seznámili. Mezi Tate a Milesem vzniká vztah, který oba dva ovšem tají. Navíc se drží pravidel, který každý stanovil. Miles nechce lásku. Chce jen...sex. Už šest let nebyl schopný nikoho milovat. Tate to nejdříve nevadí, ale postupně si začíná uvědomovat, že chce víc. Chce opravdovou, nefalšovanou lásku, kterou nebude muset před nikým skrývat. Snaží se Milese přesvědčit, ale marně. Miles není schopný milovat. Co se mu stalo tak hrozného, že už šest let nikoho nemiloval? A proč odmítá něco, co je na první pohled Tatina láska?



Nemůžu říct, že by se Ugly Love řadila mezi moje nejoblíbenější knihy, dokonce ani mezi ty ,,čtyřhvězdičkové''. Nejsem moc na romantické knihy, přičemž tato kniha byla přímým ztělesněním romantiky. Nic jiného se tam neprobíralo. Ze začátku mi to nevadilo, ale když na každé stránce vidíte jen slovo láska, láska, láska, postupně to omrzí. Nejdříve jsem si užívala části, které vyprávěla Tate, zatímco Milesovy, které odkrývaly, co se vlastně před šesti lety stalo, mě až tolik nebavily. V průběhu knihy se ovšem můj názor změnil, a já se přichytila, že Milesovy kapitoly čtu mnohem rychleji a baví mě mnohem více než stereotypní kapitoly Tate. Nechápu sice přemýšlení Milese . Jistě, to, co se mu stalo, je obrovská tragédie, ale člověk nemůže žít do konce života bez lásky. To jednoduše nejde. 

Abych tedy shrnula tuto vcelku krátkou recenzi, Ugly Love se řadí mezi průměrné knihy, jsem ráda, že jsem ji přečetla po tolika letech, co jsem po ni pokukovala, ale měla jsem asi až přehnaná očekávání. Navíc mi ani žánr příliš nesedl. 

Hodnocení:
5/10


3 komentáře:

  1. Ahoj Klárko,
    dneska jsem vás s Áďou potkala na dnech otevřených dveří Filozofické fakulty UK. Bohužel jsem vás nestihla odchytit, protože jsem šla na prezentaci oboru, který bych chtěla v budoucnu studovat. I přesto jsem ale moc ráda, že jsem vás tam zahlédla, protože jsem opravdu nečekala, že bych vás zrovna tady potkala. Byla to opravdu velká náhoda :) a mohla bych se Tě zeptat, jak se vám na DOD líbilo? Mě osobně se tam velmi líbilo, bylo tam velmi příjemné prostředí a všichni byli velmi ochotní odpovídat na dotazy(i když největší radost mám stejně z propisky a lepítek z logem fakulty :D) celkově mi pomohla i prezentace oboru, který bych chtěla studovat a dozvěděla jsem se mnoho důležitých informací. A ráda bych se Tě ještě zeptala, jaký obor byste s Áďou chtěly studovat?
    Mám opravdu velkou radost, že jsem vás mohla potkat :) mějte se moc hezky :)
    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj ahoj! To mě moc těší, ale zároveň je mi líto, žes nás neodchytla! :( Ale chápu to, taky jsem rychle pospíchala na přednášku katedry, na kterou bych se chtěla dostat. :) FFUK mě naprosto uchvátilo, kéž by se mi podařilo tam dostat! <3 LEPÍTKA A PROPISKU MÁM TAKY! :D Pověz, jakou bys chtěla studovat ty! :D

      Vymazat
    2. Ahoj, moc děkuji za odpověď :) já bych osobně ráda studovala obor Psychologie. Budu Ti moc držet palce, ať se dostaneš na obor, který si přeješ, i když vím, že jsi zatím letos ve třeťáku. Na přednášce nám říkali, že nemá cenu si říkat, že ty přijímačky neuděláme, protože to si řeknou i všichni ostatní a nakonec třeba ani k přijímačkám nepřijdou. Určitě to příští rok zvládneš ;) já jsem sice teprve v prváku, ale fakulta mě také naprosto uchvátila. Studium by mě tam opravdu bavilo. Do přijímaček mám ale ještě poměrně dost času. Teď se nejvíce chystám na zkoušky FCE. Hned po odeslání přihlášky se mě zmocnil strach, že to nezvládnu a nic neumím, tak se teď snažím každý den procvičovat různá cvičení, abych ze sebe měla alespoň dobrý pocit. Měla jsi to před psaním této zkoušky, o které vím, že jsi na ní byla, podobně? :) A když už byla řeč o FF UK, tak v létě plánuji jít na program Léto s FF UK. Vypadá to opravdu zajímavě různé přednášky a bohatý program :) doufám, že tě tímto dlouhým vzkazem zbytečně moc nezdržuji. Dopředu ti držím palce k přijímačkám. Určitě to zvládneš. Měj se moc hezky a pozdravuj i Áďu :)

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)