úterý 28. února 2017

A Wild Swan and Other Tales


Autor: Michael Cunningham

Nakladatelství: Fourth Estate

Rok vydání: 2016, 2015 (originál)

Žánr: povídka

Co se stalo se Sněhurkou? Jak to vypadá s dvanácti bratry, kteří byli změněni na labutě? A co příběh o opičí pracce? To vše se dozvíte v knize povídek, kterou napsal spisovatel Michael Cunningham.


Pokud ovšem čekáte nějaké klasické vyprávění pohádek, které se čtou malým dětem na dobrou noc, jste na omylu. Tyto postavy, i když jsou základem ,,naši staří známí'', se stěhují do měst. Vyvíjí se dál. Jsou na pokraji společnosti, nebo naopak někým úplně jiným. Páchají škody. A rozhodně nejsou slušní. To ani omylem. 
V povídkách se postupně seznámíme s postavami, které důsledkem svého pohádkového osudu netuší, jak se začlenit do společnosti, jako například jeden z dvanácti bratrů, který byl vysvobozen z kletby, kdy byli všichni proměněni v labutě. Jemu jedinému ovšem pozůstatek kletby zůstal - labutí křídlo.
Na popud posměchu bratrů se přestěhoval do ponurého, betonového města, kde je stále sám. Ženy s ním chodí jen kvůli tomu, že je něčím zajímavý, nebo si myslí, že ho jejich láskou zbaví jeho malého nedostatku na jinak krásném a svalnatém těle. Když se ovšem dozví pravdu, opouští ho.

Abych řekla pravdu, od knihy jsem čekala něco úplně jiného. Zaprvé, novodobé provedení klasických pohádek mi od spisovatele Michaela Cunninghama vůbec nesedlo. Nejsem proti předělávání a modernizování klasických příběhů, ale tohle nebylo vůbec příjemné. Kazilo mi to dojem, který jsem jako malá mívala. 
Tyto povídky byly kruté, drsné, mnohdy i sprosté - postavy se nevěnovaly vždy jen ,,čisté'' práci. Mnohdy příběhy měly velice zmatený děj, nezáživný, s otevřeným koncem, bez pointy. 

Čistě a jednoduše, kniha byla velkým zklamáním, i přesto, že povídky i předělávání příběhu mám ráda. Bylo to nezáživné a kruté. A to jsem tedy nechtěla.


Hodnocení:
3/10





1 komentář:

  1. Ahoj Klárko,
    zpětně jsem si pustila na YouTube tvůj stream s Áďou a velmi mě zaujalo, když jste mluvily o jazykovém pobytu. Už delší dobu jsem uvažovala o tom, že bych na podobný pobyt o letní prázdniny ráda jela. Chtěla jsem se Tě proto zeptat na nějaké informace o pobytu. Doufám, že Tě s nimi nebudu příliš obtěžovat. Ráda bych se zeptala, přes jakou agenturu nebo společnost jste do Anglie cestovaly. Na internetu jsem našla mnoho společností zajišťujících jazykové pobyty, ale určitě bych byla velmi ráda za doporučení té, přes kterou jste cestovaly vy. Dále bych se ještě ráda zeptala, kolik zhruba pobyt stál, abych alespoň orientačně věděla. A na závěr by mě zajímalo, jaký byl zhruba program a jestli budu mít příležitost se tam seznámit s dalšími lidmi. Nikdo z mých kamarádů totiž o podobný pobyt zájem nemá a já se bojím, že tam tím pádem zůstanu sama a nebudu mít např. s kým sdílet pokoj, s kým se bavit atd. Předem Ti velmi děkujiza odpověď. Jakékoliv informace mi pomohou, oobrátila jsem se na Tebe, protože vím, že máš s pobytem zkušenosti a omlouvám se za svůj zdlouhavý dotaz.
    Přeji Tobě i celé Tvé rodině hodně štěstí a zdraví do nového roku :)

    hoj Klárko, předem se moc omlouvám, že tuto zprávu sem vkládám už podruhé, ale všimla jsem si, že na novější komentáře jsi už odpověděla, ale moje otázka zatím bohužel zůstala bez odpovědi. Ráda bych se tě proto ještě jednou zeptala na radu a předem se moc omlouvám za toto zdržování mým extrémně dlouhým dotazem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)