sobota 4. března 2017

Divoká píseň


Originální název: This Savage Song

Autor: Victoria Schwab

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2017, 2016 (originál)

Žánr: YA, fantasy, dobrodružné

Máte chuť na fantasy příběh plný nadpřirozených příšer, dystopického prostředí a lehkého závanu romantiky? Pak se vám Divoká píseň od Victorie Schwab bude jistě líbit.


Kniha Divoká píseň (This Savage Song) vyvolala v zahraničí velký poprask mezi mladými YA čtenáři. Naprosto totiž splňuje všechny znaky tohoto žánru. Nový, neokoukaný svět budoucnosti, odvážné hlavní postavy a nějaké ty nadpřirozené bytosti. Dokonalá souhra, nemyslíte?

Na začátku se seznamujeme s Kate a Augustem. Kate už navštívila šest internátních škol a konečně se vrací do města Verity k jejímu tátovi, který je velitelem jedné části města, které je odděleno švem. V druhé části města žije August, jeden z druhů příšer, kteří se po setmění pohybují po Verity, lační po krvi a duších. 
August je ovšem sunajem, který odmítá své já. Nechce být příšera. Nechce se stále jen skrývat. Proto ho jeho ,,otec'' Henry, velitelem druhé části města, pošle do školy. Proč? Tam se může seznámit s Kate, vetřít se jí do přízně a postupně ji ovlivňovat... 
Nic ovšem nevychází tak, jak bylo zamýšleno. A nedá se úplně říct, že by se Kate a August nenáviděli. Kdo je tedy ten pravý nepřítel?

Když jsem se do knihy pouštěla, snažila jsem se nemít žádná očekávání. Moc dobře totiž znám pocit, kdy jsou má očekávání nenaplněna a já knize dám nízké hodnocení, i přesto, že by bez očekávání byla obstojná. Snažila jsem se nemyslet na nespočet fotek na zahraničních bookstagramech, na nespočet doporučení všude kolem. A vyšlo to.

336 stránek uběhlo jako voda, ani jsem se nezastihla, že už jsem téměř u konce. Nebylo to jen tím, že jsem se snažila odpoutat od jakéhokoliv očekávání - věřím, že to bylo i díky tomu, že Divoká píseň nabízí něco jiného. Jistě, základ je všude stejný - dystopická budoucnost, hlavními postavami jsou kluk a dívka, kteří bojují buď mezi sebou, nebo se spravedlností. 
V tomto případě mezi Kate a Augustem nevznikl vztah, který by se u těchto typů knih dal očekávat. Možná i proto jsem byla příjemně překvapená. Kate i August byli vcelku sympatickými hrdiny, dalo by se říci, že August byl na kluka dosti nezvyklý, ale byl snad ještě sympatičtější než Kate. 
Příběh měl spád, dobře se chápal, nevracel se moc do minulosti - pouze do doby, kdy Kate byla malá. Nebylo v něm příliš (zbytečných) informací a detailů. 
Napětí ke konci knihy stoupalo, autorka si nechala i otevřená dvířka pro další díl (který vyjde tento rok). 

Divoká píseň sice spadá do kategorie YA, čímž by mohla být někým odsouzena, ale věřte mi, že tato kniha vybočuje. Je to příjemné čtení, má spád a já se těším na další díl.

Hodnocení:
7/10


Za recenzní výtisk moc děkuji vydavatelství CooBoo! Knihu si můžete koupit zde.



5 komentářů:

  1. Skvěle napsané! Knihu už jsem taky pořídila, tak jsem zvědavá, jak mi sedne :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Na knihu se určitě chystám hodně mě láká :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nejsem typickým čtenářem YA, na to si již připadám stará, ale tahle kniha mne fakt dostala. Nečekala bych, že mne Divoká píseň bude tak moc bavit. A taktéž jsem ocenila to, že mezi Kate a Augustem nebyla žádná milostná linka, nehodilo by se to sem, bylo by to klišoidní. Těším se moc na druhý díl, snad u nás brzy vyjde. :-) Pěkná recenze, Klárko. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)