sobota 1. července 2017

Letní dny a noci


Originální název: Summer Days and Summer Nights

Autor: Stephanie Perkinsová (+kolektiv autorů)

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2017, 2016 (originál)


Vidíte to? Slastné dny nicnedělání se sluncem vysoko vyhoupnutým na nebi, na pláži, u bazénu, u rybníka, v lese, v pulzujícím velkoměstě. Jaké knihy se na letní prázdniny hodí? Je to jednou z nejzapeklitějších otázek, ale pokud si vyberete právě Letní dny a noci, nebude to na škodu!


Spisovatelka Stephanie Perkinsová sestavila povídkový soubor, kde se objevují různí autoři - kromě povídek Niny LaCour (autorka knihy We Are Okay), Veronicy Roth (autorka Divergence) či Cassandry Clare (autorka série City of Bones) si můžeme přečíst jednu například i od Leigh Bardugo (autorka série Six of Crows). 

Co všechny tyto povídky spojuje? 
Přeci láska! 
Ptáte se, proč zrovna láska?
Co k létu neodmyslitelně patří a je nám to připomínáno v nespočtu knihách a filmech?
Láska!
A ta je v této knize odpovědí na všechno. Ať už vás zajímá fantasy povídka s názvem Hlava, šupiny, jazyk, ocas od Leigh Bardugo či roztomilá a jedna z nejpovedenějších povídek s názvem Za devadesát minut zabočte na sever od Stephanie Perkinsové, každý si přijde na své, protože každý v knize má možnost setkat se alespoň s jedním oblíbeným autorem, který píše přesně takovým stylem, na jaký jste zvyklí.

Pokud jste tedy romantické duše, neváhejte se oddat láskyplnému snění o panu vyvoleném, který v povídkách přichází v nečekaných situacích. Každý autor přinese k tématu lásky něco jiného, a tak se nemusíte bát, že by se průběhy povídek opakovaly. 
Musím vás ovšem upozornit, že pokud nejste fanouškem velmi romantických knih, tak tato kniha určitě nebude nic pro vás. Ani já nepreferuji tento žánr, ale knihu jsem chtěla jednoduše vyzkoušet. Potěšilo mě, že byli osloveni autoři, které mám ráda, ale jak říkám - jelikož nejsem převelikým fanouškem zamilovaných příběhů, nemůžu dát knize úplně nejvyšši hodnocení. 
Navíc, už první povídka se mi zdála lehce přes čáru, naštětstí mi pak bylo vysvětleno, že autorka tímto stylem píše. Jinak bych se opravdu divila! 
Velmi se mi pozdávala povídka od Veronicy Rothové, která měla hloubku a dalo by se říci, že jsem si lehce zamáčkla slzu. Ale jen lehce.

Ještě jednou zopakuji - pokud nesnášíte romantiku, tak tato kniha pro vás není! Pokud ovšem hledáte příjemné čtení na léto, u kterého se zasmějete, pookřejete a popláčete, pak je tento soubor přesně pro vás!

Hodnocení:
7/10

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství CooBoo! Knihu si můžete koupit zde (od 24.7.).

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)