neděle 19. listopadu 2017

Birthday Girl


Autor: Haruki Murakami

Nakladatelství: Odeon

Rok vydání: 2017, 2002 (originál)

Haruki Murakami je v současné době jedním z nejznámějších autorů. Je známý především svou literární tvorbou, ale sem tam publikuje i povídku. Jednou z nich je Birthday Girl, kterou jsem měla tu možnost si přečíst.

Na necelých 80 stránkách se vypráví příběh o dívce, která právě oslavila 20. narozeniny. Musí je ovšem trávit v práci, což jí v konečném důsledku zase tolik nevadí. Jelikož se jejímu nadřízenému udělá špatně, je na ní, aby dovezla večeři starému pánovi v přesně stanovený čas. Dívka přijde před dveře jeho pokoje a pán ji pozve dovnitř. Po krátkém rozhovoru jí oznámí, že jí může splnit jedno přání. Dívka tomu moc nevěřila, ale přeci jen si něco přála.
Zajímalo by vás, co to bylo?
To už si musíte domyslet sami.

Na každé druhé stránce jsou také zajímavé ilustrace od německé ilustrátorky Kat Menschik, která ilustrovala i další Murakamiho povídky, které vyšly v češtině, jako Podivná knihovna, Útok na pekárnu a Spánek. 

Povídka to tedy není nijak dlouhá, příběh je tajemný, a přesto jednoduchý, ale někoho může trošku rozlítit, že se nedozví přímo od autora, co si dívka přála. 

Knihu považuji za zajímavé zpestření, byla to má první kniha od Murakamiho. Jsem si jistá, že z takto krátké povídky nelze posoudit, jestli se mi jeho tvorba bude líbit, či ne. Už nyní se těším, až si přečtu jeho světoznámé romány!

Hodnocení:
8/10

Za knihu moc děkuji Euromedii! Knihu si můžete koupit zde.




1 komentář:

  1. Hezká recenze, Káji :) Já mám doma autorovu povídku Podivná knihovna, kterou jsem zakoupila ve výprodeji. Bude to mé první setkání s autorem, tak jsem na to zvědavá :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)